•   Рэжым працы Цэнтра:

      Панядзелак-пятніца з 8:00 да 17:00

      Перапынак з 13:00 да 14:00

      Выхадны:

      субота, нядзеля

     

      Пацярпелым ад гвалту ў сям'і!

     

      Як выкарыстоўваць QR-код: 
      1. Вазьміце мабільны тэлефон з камерай
      2. Запусціце праграму для сканавання кода
      3. Навядзіце аб'ектыў камеры на код
      4. Атрымаць інфармацыю!

    Чытаць далей...

  • Адрас: 225644, Брэсцкая вобласць, г. Лунінец, вул. Фрунзе, 6

    Чытаць далей...

  •   Рэжым працы Цэнтра:

      Панядзелак-пятніца з 8:00 да 17:00

      Перапынак з 13:00 да 14:00

      Выхадны:

      субота, нядзеля

     

      Пацярпелым ад гвалту ў сям'і!

     

      Як выкарыстоўваць QR-код: 
      1. Вазьміце мабільны тэлефон з камерай
      2. Запусціце праграму для сканавання кода
      3. Навядзіце аб'ектыў камеры на код
      4. Атрымаць інфармацыю!

    Чытаць далей...

  • Адрас: 225644, Брэсцкая вобласць, г. Лунінец, вул. Фрунзе, 6

    Чытаць далей...

Аказанне сітуацыйнай дапамогі інвалідам, пры наведванні ўстановы сацыяльнага абслугоўвання

Інструкцыя аб аказанні сітуацыйнай дапамогі інвалідам
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1. Дадзеная Інструкцыя распрацавана на падставе Правілаў забеспячэння даступнасці для інвалідаў аб'ектаў сацыяльнай, транспартнай і вытворчай інфраструктуры, транспартных сродкаў і аказваемых паслуг, ацэнкі ўзроўню іх даступнасці, зацверджаных пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 21 лістапада 2022 года № 796 « Аб забеспячэнні даступнай асяроддзя для інвалідаў ».

2. Інструкцыя ўстанаўлівае асноўныя падыходы да арганізацыі працэсу аказання сітуацыйнай дапамогі ў дзяржаўнай установе « Лунинецкий тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва » .

3. Інструкцыя прызначана для практычнага прымянення ў працы пры аказанні сітуацыйнай дапамогі інвалідам, якія не маюць магчымасці самастойнага перамяшчэння і арыентавання, незалежна ад забеспячэння даступнасці аб'екта, і распаўсюджваецца на кіраўніка і работнікаў установы.

ВЫЗНАЧЭННІ ВЫКАРЫСТАНЫХ ПАНЯЦЦЯЎ

4. У Інструкцыі прымяняюцца наступныя тэрміны і іх азначэнні:

ассистивные прылады і тэхналогіі – прылады, абсталяванне, праграмнае забеспячэнне, спецыяльныя тэхналогіі, іншыя дапаможныя сродкі, прадугледжаныя для поўнага або частковага пераадолення, замяшчэння ( кампенсацыі ) абмежаванняў жыццядзейнасці, тэхнічныя сродкі сацыяльнай рэабілітацыі ( крэслы-калыскі, кія, мыліцы, хадункі і г.д. ), інвалідаў;

даступнасць – ўласцівасць будынка, прасторы, дызайну і планіроўкі, памяшканні, месцы абслугоўвання, якое дазваляе бесперашкодна дасягнуць месца мэтавага прызначэння і скарыстацца паслугай;

даступнасць аб'ектаў і паслуг – наяўнасць неабходных умоў для забеспячэння інвалідам роўнага з іншымі грамадзянамі доступу ў грамадскія месцы, будынкі і збудаванні з мэтай рэалізацыі іх правоў, атрымання неабходных паслуг і ажыццяўлення паўсядзённым жыццядзейнасці;

мову жэстаў – мова, на якім ажыццяўляецца камунікацыя асоб з выяўленым парушэннем або стратай слыху і ( або ) прамовы пасродкам перакладчыка мовы жэстаў ці напрамую з асобамі ім валодаюць;

інвалід – твар з устойлівымі фізічнымі, псіхічнымі, інтэлектуальнымі ці сэнсарнымі парушэннямі, якія пры ўзаемадзеянні з рознымі бар'ерамі перашкаджаюць поўнага і эфектыўнаму ўдзелу яго ў жыцці грамадства нароўні з іншымі людзьмі;

разумнае прыстасаванне – неабходныя і прыдатныя мадыфікацыі і карэктывы, што ўносяцца, калі гэта трэба ў канкрэтным выпадку, у мэтах забеспячэння рэалізацыі або ажыццяўлення інвалідамі правоў і свабод нароўні з іншымі людзьмі;

сітуацыйная дапамога – дапамога, што аказваецца інваліду персаналам арганізацыі, якая аказвае паслугі, у мэтах пераадолення бар'ераў, якія перашкаджаюць яму наведваць аб'екты і атрымліваць неабходныя паслугі нароўні з іншымі грамадзянамі;

ясны мова – форма адлюстравання ( прайгравання ) пісьмовай, вуснай і іншай інфармацыі, даступная для людзей, якія выпрабоўваюць цяжкасці ў яе ўспрыманні і разуменні, якая прадугледжвае пераўтварэнне такой інфармацыі ў мэтах выключэння складаных і запазычаных тэрмінаў і паняццяў, спрашчэння структуры выказванні, канкрэтызацыі, скарачэння тэксту, размяшчэння слоў у пэўнай паслядоўнасці.

Адаптацыі ПАСЛУГ З ВЫКАРЫСТАННЕМ СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОГІ


5. Арганізацыя працэсу аказання сітуацыйнай дапамогі ўключае:
распрацоўку і зацвярджэнне лакальных нарматыўных прававых актаў ( інструкцый, правілаў і інш. ), якія вызначаюць парадак, умовы і спосабы аказання сітуацыйнай дапамогі, а таксама функцыі работнікаў установы;

навучанне работнікаў установы, у тым ліку кіраўніка, тэхнікам і спосабам аказання сітуацыйнай дапамогі інвалідам, правядзенне калектыўнага і ( або ) індывідуальнага інструктажу па пытаннях арганізацыі ўзаемадзеяння, культуры зносін і аказання дапамогі інвалідам;

абсталяванне прылеглай тэрыторыі ўстановы для аказання эфектыўнай сітуацыйнай дапамогі інвалідам.

6. Агульныя патрабаванні пры аказанні сітуацыйнай дапамогі:
на афіцыйным сайце ўстановы ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт і ( або ) мабільным дадатку размяшчэнне інфармацыі аб неабходнасці папярэдняга паведамлення пра наведванне аб'екта інвалідам, суправаджае яго твары, характары і аб'ёме патрабаванай сітуацыйнай дапамогі;

ўдакладненне характару і аб'ёму неабходнай дапамогі ( па магчымасці ) да наведвання ўстановы;

ўдакладненне характару і аб'ёму неабходнай дапамогі, парадку яе аказання непасрэдна з інвалідам пры яго звароце ва ўстанову ( наведванні аб'екта );

аказанне дапамогі толькі пасля ўдакладнення згоды інваліда яе прыняць, без навязвання, з захаваннем маральна-прававых прынцыпаў зносін і ўзаемадзеяння;

ажыццяўленне тактыльнага кантакту ці іншага ўмяшання ў асабістую прастору толькі пасля атрымання згоды інваліда;
забеспячэнне маўленчага суправаджэння выконваемых дзеянняў;

выкарыстанне ассистивных прылад і тэхналогій, уключаючы мыліцы, хадункі, крэслы-калыскі і іншыя ассистивные прылады.

7. У рамках адаптацыі паслуг з выкарыстаннем сітуацыйнай дапамогі інваліду аказваецца дапамога:

  • пры ўваходзе і выхадзе з будынка;
  • пры перамяшчэнні ўнутры будынка, пры ўздыме і спуску з лесвіцы.

8. Дзеянні работніка ўстановы пры аказанні сітуацыйнай дапамогі інваліду:
пры сустрэчы з інвалідам работнік ўстановы павінен паведаміць сваё прозвішча, імя, імя па бацьку, займае, пасаду і высветліць, па якім пытанні звярнуўся грамадзянін;

у залежнасці ад фізічных асаблівасцяў чалавека, прыём ажыццяўляецца ў кабінеце першага паверха ( пры складанасцях з перамяшчэннем ), у асабістым кабінеце або ў кабінеце кіраўніка ўстановы;

пры ўзаемадзеянні з людзьмі з інваліднасцю работнік ўстановы павінен выконваць агульныя этычныя нормы і правілы пры зносінах з людзьмі з інваліднасцю.

АГУЛЬНЫЯ этычныя нормы І ПРАВІЛЫ пры зносінах з людзьмі з інваліднасцю

9. Пры ўзаемадзеянні з людзьмі з інваліднасцю павінны выконвацца агульнапрызнаныя маральна-прававыя прынцыпы зносін: паважлівасць, гуманнасць, ветлівасць, невыдаванне медыцынскай таямніцы, канфідэнцыяльнасць, неўмяшанне ў сферу асабістага жыцця грамадзяніна.

Павінен пераважаць індывідуальны падыход да чалавека:
пры размове з інвалідам звяртацца непасрэдна да яго, а не да суправаджае або перакладчыку мовы жэстаў, якія прысутнічаюць пры размове;

пры знаёмстве з чалавекам з інваліднасцю, цалкам натуральна паціснуць яму руку: нават тыя, каму цяжка рухаць рукой або хто карыстаецца пратэзам, цалкам могуць паціснуць руку – правую або левую, што цалкам дапушчальна;

пры сустрэчы з чалавекам з парушэннямі зроку абавязкова ўяўляюцца ўсе прысутныя. Калі агульная гутарка ў групе, не забываць тлумачыць, да каго ў дадзены момант звяртаюцца;

у выпадку прапановы дапамогі неабходна чакаць пакуль яе прымуць, а затым пацікавіцца, што і як рабіць;

да дзіцяці дапушчальна звяртацца па імені, да дарослага – па імені і па бацьку;

гаварыць з чалавекам з інваліднасцю трэба звычайным голасам і мовай ( толькі ў выпадку зносін са слаба чуюць, можна павялічыць гучнасць, а з інвалідам з парушэннямі разумовага развіцця – перайсці на зносіны на ясным мове );

пры размове з чалавекам, якія маюць цяжкасці ў зносінах, неабходна слухаць яго ўважліва, быць цярплівым, не папраўляць, ня перабіваць яго і не дамаўляць за яго;

пазбягаць канфліктных сітуацый ( уважліва слухаць чалавека з інваліднасцю і імкнуцца чуць яго, рэгуляваць ўласныя эмоцыі, якія ўзнікаюць у працэсе ўзаемадзеяння, старацца цывілізавана супрацьстаяць маніпуляванню ), забяспечваць высокую культуру і этыку узаемаадносін.

АСОБЫЯ Патрэбнасці АСОБ З інваліднасцю ў залежнасці АД ПАРУШЕННЫХ ФУНКЦЫЙ арганізма

10. З улікам наяўных парушэнняў функцый арганізма, асоб з інваліднасцю можна аб'яднаць у пяць груп:

  • асобы з рухальнымі парушэннямі;
  • асобы з парушэннем зроку;
  • асобы з парушэннем слыху;
  • асобы з парушэннем мовы;
  • асобы з кагнітыўнымі ( інтэлектуальнымі, разумовымі ) парушэннямі.

11. Асобы з рухальнымі парушэннямі – асобы, якія маюць захворванні апорна-рухальнага апарата і ( або ) нервовай сістэмы, якія суправаджаюцца парушэннямі статадынамічных функцый ( рухальных функцый галавы, тулава, канечнасцяў, статыкі, каардынацыі рухаў і інш.) і перасоўваюцца з выкарыстаннем крэслы-калыскі, з дапамогай спецыяльных прыстасаванняў для хады з парушэннямі ( малятар ), якія выкарыстоўваюць мыліцы і кія рознай складанасці, а таксама без выкарыстання ассистивных прылад і прыстасаванняў.

11.1. Асноўныя патрэбы асоб з рухальнымі парушэннямі:

  • дапамога пры ўваходзе ў будынак і выхадзе з будынка;
  • дапамога пры перамяшчэнні па будынку;
  • дапамога пры самаабслугоўванні.

11.2. Правілы пры зносінах з чалавекам з рухальнымі парушэннямі:
любое індывідуальнае тэхнічнае сродак рэабілітацыі ( кія, мыліцы, ходунки, крэсла-калыска і г.д. ) – гэта ўласнасць і элемент асабістай прасторы чалавека; ня трэба браць гэтыя сродкі, перамяшчаць іх і да т.п., не атрымаўшы на тое дазволу з боку чалавека з інваліднасцю;

неабходна заўсёды пытацца, ці патрэбна дапамога, перш чым аказаць яе;

калі прапанова аб дапамозе прынята, неабходна спытаць, што трэба рабіць, і затым выразна прытрымлівацца інструкцый;

калі атрыманы дазвол перарухаць калыску, неабходна спачатку каціць павольна, бо калыска хутка набірае хуткасць, і нечаканы штуршок можа прывесці да страты раўнавагі. Нельга облокачиваться на яе, падштурхоўваць нагамі без дазволу;

неабходна заўсёды пераконвацца ў даступнасці месцаў, дзе запланаваны мерапрыемствы, пазнаваць, якія могуць узнікнуць праблемы або бар'еры і як іх можна ліквідаваць;

калі існуюць архітэктурныя бар'еры ( напрыклад, лесвіца або бардзюр ), варта папярэдзіць пра іх, каб чалавек меў магчымасць загадзя спланаваць свой маршрут;

калі магчыма, варта размясціцца так, каб асобы якія маюць зносіны ( у тым ліку чалавека на калясцы ) апынуліся на адным узроўні, напрыклад, сесці побач на крэсла, каб чалавеку на калясцы не прыйшлося закідаць галаву ( гэта нязручна, і пры некаторых відах парушэнняў немагчыма );

пры выкананні звычайных дзеянняў па самаабслугоўвання, людзі з парушэннямі функцый верхніх канечнасцяў, як правіла, выкарыстоўваюць існуючыя ( захаванне ) магчымасці верхніх канечнасцяў альбо іх кульцяў, пратэзаў, а таксама карыстаюцца адмысловымі тэхнічнымі сродкамі, асадкамі і пр .; пры адсутнасці рук або значна выяўленым парушэнні іх функцый нярэдка прыстасоўваюцца выконваць звычайныя для верхніх канечнасцяў функцыі ніжнімі канечнасцямі, ротам. Важна пры ўзаемадзеянні з чалавекам з інваліднасцю ў такіх выпадках, не бянтэжачыся, ўспрымаць гэтыя дзеянні як натуральныя;

здаровая, знаёмячыся з чалавекам з паразай верхніх канечнасцяў прымальна паціснуць руку, скарыстаўшыся яго захаванай рукой ( правы або левай ) альбо дзеючым пратэзам.

12.1. Асобы з парушэннем зроку разам з асобамі з парушэннямі слыху ставяцца да асоб з сэнсарнымі парушэннямі.

Да гэтай катэгорыі грамадзян адносяцца таксама асобы, якія маюць розныя спалучэння сэнсарных парушэнняў: поўнае парушэнне гледжання ( абсалютная або практычная слепата ), якія перасоўваюцца пераважна з дапамогай кія, сабакі-павадыра, чалавека-павадыра або асістэнта; частковае парушэнне гледжання ( слабабачанне ), якія перасоўваюцца і арыентуюцца, як правіла, самастойна; поўная адсутнасць слыху з парушэннем прамовы, частковае парушэнне слыху, якія захавалі гаворка ў той ці іншай ступені; розныя спалучэння сэнсарных парушэнняў і маўленчых парушэнняў;

12.1. Асноўныя патрэбы асоб з парушэннем зроку:

  • дапамога пры ўваходзе ў будынак і выхадзе з будынка;
  • дапамога пры арыентацыі ўнутры будынка;
  • дапамога пры складанні пісьмовых зваротаў ( дакументаў );
  • дапамога пры самаабслугоўванні.

12.1.1. Правілы пры зносінах з чалавекам з парушэннямі зроку:
варта пазначыць факт звароту да невідушчага чалавеку, напрыклад, проста дакрануўшыся да яго пляча і ( або ) назваўшы яго ( калі вядома імя і імя па бацьку ), а таксама прапанаваць сваю дапамогу;

падышоўшы да невідушчага чалавека, трэба абавязкова назваць сябе і прадставіць іншых суразмоўцаў, а таксама астатніх прысутных ( пры неабходнасці, удакладніць не толькі імёны, але і пасады, намеры, мэты звароту ). Пры жаданні паціснуць руку, неабходна сказаць пра гэта. Калі неабходна завяршыць размову, адысці ад нябачнага чалавека, трэба папярэдзіць яго аб гэтым;

пры ўзнікненні праблемы ў аказанні дапамогі нябачнаму чалавеку, варта спытаць яго аб характары дапамогі і, не бянтэжачыся, папрасіць падказаць, як аказаць, альбо запрасіць кампетэнтнага супрацоўніка для аказання такой дапамогі;

калі невідушчы чалавек выказаў гатоўнасць прыняць дапамогу і мае патрэбу ў суправаджэнні, трэба прапанаваць яму ўзяць суправаджальніка за руку ( напрыклад, сагнуўшы руку ў локці, прапанаваць інваліду трымацца за яе вышэй локця, за перадплечча і рухацца ледзь ззаду суправаджальніка ( пераважна ) );

пры сустрэчы прадставіцца першым. Прадстаўляючы чалавека з парушэннем зроку ( або зроку і слыху ) чалавеку без названых парушэнняў і наадварот, варта зарыентаваць яго ў бок суразмоўцы, назваць сябе і іншых;

каб невідушчы чалавек зразумеў, што голас звернуты да яго, крануць яго за руку і ўжо пасля гэтага казаць;
прапаноўваючы дапамогу, ўстаць з процілеглага боку ад рукі з кіем і даць магчымасць невідушчага чалавеку ўзяць вас пад руку;

прапаноўваючы невідушчага чалавеку сесці, ня трэба пасадзіць яго, а накіраваць руку на спінку крэсла або падлакотнік. Не вадзіць па паверхні яго рукой, а даць магчымасць свабодна пакратаць прадмет. Калі вас папрасілі дапамагчы ўзяць нейкі прадмет, ня варта цягнуць пэндзаль чалавека з парушэннем зроку да прадмета і браць яго рукой гэты прадмет;

ажыццяўляючы дапамогу, варта накіроўваць чалавека, не сціскаючы яго руку, ісці ў звычайным тэмпе, бракаваць чалавека з парушэннем зроку і ня « выцягнуць » яго за сабой;

варта апісаць коратка, дзе вы знаходзіцеся, папярэджваць пра перашкоды ( прыступках, лужынах, ямах, нізкіх прытоках, трубах і да т.п. );

не пакідаць чалавека з парушэннем зроку ў адкрытым прасторы, не папярэдзіўшы, пры сыходзе неабходна прывесці яго да арыентыру ( напрыклад, да стойцы рэгістрацыі ), дзе ён будзе адчуваць сябе больш абаронена і ўпэўнена;

ня варта перамяшчаць мэбля, дакументы і іншыя аб'екты, не папярэдзіўшы пра гэта, не пакідаць дзверы напаўадчыненымі;
звяртацца з сабакамі-павадырамі трэба не так, як са звычайнымі хатнімі жывёламі – нельга камандаваць, чапаць, гуляць з сабакам-павадыром;

пры неабходнасці прачытаць што-небудзь невідушчага чалавеку, казаць неабходна нармальным голасам і не прапускаць інфармацыю;

заўсёды неабходна звяртацца непасрэдна да невідушчага чалавеку, а не да яго відушчаму кампаньёну;
калі адбываецца зносіны з групай невідушчых людзей, не варта забываць кожны раз называць таго, да каго звяртаецеся, альбо браў да яго;

пры перамяшчэнні трэба папярэдзіць суразмоўцы;

пры зносінах цалкам нармальна ўжываць слова « глядзець » ( для невідушчага чалавека гэта азначае « бачыць рукамі », адчуваць );

пры спуску або ўздыме па прыступках неабходна перамяшчаць невідушчага перпендыкулярна да іх, перасоўваючыся, не рабіць рыўкоў, рэзкіх рухаў.

12.2. Асноўныя патрэбы асоб з парушэннем слыху:

  • дапамога пры ўваходзе ў будынак і выхадзе з будынка ( пры неабходнасці );
  • дапамога пры арыентацыі ўнутры будынка;
  • дапамога пры складанні пісьмовых зваротаў ( дакументаў ).

12.2.1. Правілы пры зносінах з чалавекам з парушэннямі слыху:
для зносін з чалавекам з парушэннем слыху неабходна знайсці месца, дзе ўплыў старонніх шумоў або размоў іншых людзей мінімальна;

размясціцца неабходна так, як зручна чалавеку з парушэннем слыху ( з боку сродкі індывідуальнага ўзмацнення гуку );

пераканацца, што суразмоўца глядзіць на вас;

размаўляючы, глядзець у вочы суразмоўцы, так лягчэй праводзіць счытванне з вуснаў;

для прыцягнення ўвагі, неабходна плаўна памахаць рукой у поле зроку альбо злёгку дакрануцца да яго пляча ( не са спіны );
казаць спакойна, выразна, ясна і роўна;

выяўляцца канкрэтна, пытанні фармуляваць так, каб адказ быў адназначным;

пры выкарыстанні мовы жэстаў або дактиля звяртацца наўпрост да суразмоўцы, а не да перакладчыку;

калі існуюць цяжкасці пры вусным зносінах, прапанаваць іншы фармат, напрыклад пісьмовую гаворка.

13. Асобы з парушэннем прамовы – гэта асобы, якія маюць маўленчыя парушэнні пісьмовай і вуснай прамовы, якія праяўляюцца ў адхіленні ад нормы, распадзе ўжо якая склалася як пісьмовай, так і вуснай прамовы, г.зн. засмучэннях голосообразования, артыкуляцыі, звукопроизношения, тэмпу і плыўнасці прамовы, лексічных і граматычных парушэннях, цяжкасцях пабудовы сувязнога выказванні, недастатковасці фанематычнага ўспрымання, спецыфічных дэфектах лісты і чытання.

13.1. Асноўныя патрэбы асоб з парушэннем прамовы:

  • дапамога пры ўваходзе ў будынак і выхадзе з будынка;
  • дапамога пры арыентацыі ўнутры будынка;
  • дапамога пры складанні пісьмовых зваротаў ( дакументаў ).

13.2. Правілы пры зносінах з чалавекам з парушэннямі прамовы:
нельга ігнараваць людзей, якім цяжка казаць;

калі ў чалавека праблемы з прамовай, гэта не заўсёды азначае, што ён мае парушэнні слыху;

ня варта перабіваць і папраўляць чалавека, які адчувае цяжкасці ў прамовы, пачынаць казаць трэба толькі тады, калі ён скончыў сваю думку;

не варта спрабаваць паскорыць размову, варта загадзя адвесці на размову чалавекам з абцяжаранай прамовай больш часу;
неабходна задаваць пытанні, якія патрабуюць кароткіх адказаў або ківанне;

калі не ўдалося зразумець суразмоўцы, трэба папрасіць яго вымавіць слова ў больш павольным тэмпе, магчыма, па літарах ( не варта баяцца адмоўнай рэакцыі чалавека, бо ён ведае пра свае праблемы з прамовай );

калі абцяжараная вусная размова, выкарыстоўваць іншыя магчымасці перадачы інфармацыі для забеспячэння разумення – пісьмовую гаворка, жэстыкуляцыю, дэманстрацыю.

14. Асобы з кагнітыўнымі ( інтэлектуальнымі, разумовымі ) парушэннямі – гэта асобы, якія маюць парушэнні памяці, ўспрымання, увагі, мыслення, інтэлекту, якія выпрабоўваюць цяжкасці ў арыентацыі на аб'екце, выразе сваіх патрэбаў, вербальнай камунікацыі, разуменні вялікіх аб'ёмаў інфармацыі, уключаючы ўмовы і парадак прадастаўлення паслуг.

14.1. Асноўныя патрэбы асоб з інтэлектуальнымі парушэннямі:

  • дапамога пры ўваходзе ў будынак і выхадзе з будынка;
  • дапамога пры арыентацыі ўнутры будынка;
  • дапамога пры складанні пісьмовых зваротаў ( дакументаў );
  • дапамога пры самаабслугоўванні.

14.2. Правілы пры зносінах з чалавекам з кагнітыўнымі ( інтэлектуальнымі, разумовымі ) парушэннямі:
пры ўзаемадзеянні з чалавекам з кагнітыўнымі ( інтэлектуальнымі, разумовымі ) парушэннямі неабходна глядзець у твар суразмоўцу, падтрымліваючы візуальны кантакт, але не варта настойваць на падтрыманні глядзельнай кантакту, калі гэта не камфортна суразмоўцу;

варта праявіць цярпенне, такт, уважліва ставіцца да суразмоўцы, абмяркоўваць усе неабходныя тэмы, пры гэтым не старацца заведама прыніжаць яго магчымасці або яго годнасць, не гаварыць як бы пагардліва, не гаварыць рэзка, нават, калі для гэтага ёсць падставы;

пры размове ў прысутнасці чалавека з разумовымі парушэннямі не дапускаць згадкі яго ў трэцяй асобе, а таксама таго, што ён не разумее сэнс сказанага паміж іншымі людзьмі ( нават у выпадках, калі пры іх зносінах выкарыстоўваецца складаная лексіка, прафесійныя тэрміны, доўгія фразы, вобразныя выразы і г.д. );

калі чалавек, які мае псіхічныя парушэнні, засмучаны, варта спакойна спытаць яго, чым яму дапамагчы;
выкарыстоўваць ясны мову, выяўляцца дакладна і па справе, не выкарыстоўваць доўгіх фраз, славесных штампаў, вобразных выразаў і складаных сэнсавых абаротаў;

кажучы пра задачы або праекце, распавядаць усё « па кроках », даваць суразмоўцу магчымасць асэнсаваць кожны крок, быць гатовым паўтарыць некалькі разоў;

варта памятаць, што людзі з парушэннямі разумовага развіцця, якія захавалі дзеяздольнасць, мае права самі рабіць усвядомлены выбар: прымаць дапамогу ці не, ці даваць згоду на атрыманне якой-небудзь паслугі, прымаць іншыя рашэнні, а таксама падпісваць неабходныя дакументы;

пачынаць казаць, толькі пераканаўшыся, што суразмоўца скончыў сваю думку, не саромецца перапытаць, у выпадку недаразумення, папрасіць вымавіць слова ў больш павольным тэмпе, магчыма, па літарах;

у размове з чалавекам, якія маюць цяжкасці ў зносінах, слухаць яго ўважліва, быць цярплівым, дачакацца, калі чалавек сам скончыць фразу, не папраўляць яго і не дамаўляць за яго;

гаварыць у роўным, марудлівым тэмпе, выкарыстоўваючы зразумелыя словы, прамаўляючы іх выразна і робячы больш доўгія паўзы, цікавіцца, ці ўсё зразумела, ўлічваць працяглы час, якое патрабуе для зносін з некаторымі катэгорыямі людзей з інваліднасцю.

Друкаваць

  • Республиканский конкурс

     

     

  • Лунинец здоровый город
  • Портал рейтинговой оценки

  • Брестский облисполком
  • Детский правовой сайт
  • Официальный сайт Республики Беларусь
  • БелТА
  • Единый портал элетронных услуг
  • Министерство труда и социальной защиты Республики Беларусь
  • Совет Министров Республики Беларусь
  • Национальный правовой Интернет-портал Республики Беларусь
  • Республиканский конкурс

     

     

  • Лунинец здоровый город
  • Портал рейтинговой оценки

  • Брестский облисполком
  • Детский правовой сайт
  • Официальный сайт Республики Беларусь
  • БелТА
  • Единый портал элетронных услуг
  • Министерство труда и социальной защиты Республики Беларусь
  • Совет Министров Республики Беларусь
  • Национальный правовой Интернет-портал Республики Беларусь
Joomla веб-мастер